miercuri, 30 ianuarie 2008

Supa de usturoi

De ceva vreme am capatat un obicei culinar nou. Incerc sa mananc mai des si mai diversificat evitand cantitati mai mari, pentru ca mari sunt oricum. Si eu sunt mare. Asa se face ca, atunci cand vin acasa, mananc ceva frugal, ca sa nu mai am asa un apetit hulpav la principala masa a zilei, din pacate dupa ora 21.30. Am cateva plicuri cu supe instant, singurele surogate pe care le mai consum de mai bine de un an, pana s-or termina. Sunt unele cu pregnant gust de usturoi si verzitura, fapt care ma ducea cu gandul si la ciorba de burta. Cum nu fac asa de des ciorba de burta, din diverse motive, unul fiind bibileala pe care o necesita, nu am cum sa ma desfat cu gustul respectiv, la care predomina usturoiul. Sau asa mi se pare mie. Drept pentru care am decis sa imi fac eu o supa de usturoi. Am cautat sa vad daca exista, exista, si am mai imbunatatit-o eu. Asa consider...
Iata ce trebuie sa te asiguri ca ai pentru 2-3 portii:
4 catei mari de usturoi
o lingura de unt
o lingura de ulei masline
1 ou
cateva frunze de ceapa verde (sau patrunjel)
un praf de salvie
un praf de cimbru
o frunza de dafin
o lingura otet
2 felii de cascaval
un paharel de smantana
sare
piper

Untul se pune in cratita si se topeste. Se pune usturoiul zdrobit in piulita ca pentru mujdei. Se lasa cat sa faca schimb de arome. Sa aveti pregatita pe aragaz o oala cu 1 litru de apa fiarta pe care o turnati in cratita cu unt si ustoroi dupa ce acestea s-au combinat vreo 2-3 minute la foc mic. Tot la foc mic sta si supa asta la fiert timp de vreo 25 de minute. Cimbrul, salvia si cu foaia de dafin maruntita se pun intr-o strecuratoare de ceai, d'aia in forma de ou, care are si lantic. O lasati si pe ea sa fiarba. Dupa 25 de minute o scoateti. Se separa albusul de galbenus. Bateti albusul si apoi puneti cate putina zeama de la supa in castron pana il mai diluati iar apoi il turnati in supa ca sa faca un soi de zdrente. Se porcedeaza la fel si cu galbenusul dar pe acesta il amestecati si cu lingura de otet. Dupa ce l-ati subtiat il turnati in supa fierbinte.
Se toaca frunzele de ceapa, sau patrunjelul, si se pun in supa. Se pune sarea si puneti si piper, cat va trebuie, mai dati un mic clocot si cam asta este. In castronul in care o mancati taiati cubulete mici, mici cascavalul. Mai puneti si o lingura de smantana si e buna de halit. Eu ma duc sa imi mai fac 2 portii. Ma gandesc ca e de burta.

6 comentarii:

Stefan spunea...

Mmmmm... ce buna e!

radu spunea...

am sa incerc curand, revin cu impresiuni

Anonim spunea...

da stiu ca-ti place sa bucataresti... mai rar asa chemari spre creativitati culinare in randul barbatilor sau oi fi eu orbita de prejudecati/? whatever...am totusi ceva de intrebat si chiar nu-s tendentioasa. care-i resortul care te impinge sa-ti impartasesti secretele culinare? nu zic, imi place si mie sa ma joc prin bucatarie din cand in cand, dar nu m-as apuca nici moarta sa scriu randuri intregi despre asta...de-aia ma-ntreb mereu ce-i mana pe cei ca tine catre asta. si d-aia scriu asa mult acum despre cum scrii tu despre altele. ca sa aiba fiecare despre ce scrie.

Stefan spunea...

Resortul e ca ma roaga lumea sa imi scriu memoriile culinare. Primesc o multime de cereri de la fani pe care nu ii pot dezamagi.
Asa cum unii nu vorbesc doar ca sa se auda asa mai scriu si eu d'astea. Ca sa citeasca lumea si sa aiba idei. Si eu am idei de la altii.
Si mie imi place sa ma joc in bucuatarie. Imi place sa si gatesc in bucatarie.
In general, parerea mea, blogg-urile pentru asa ceva sunt - ca sa scrie fiecare despre ce vrea. Aiurea si fara rost, sau cu rost. NU conteaza.
Sa imi spui daca ti-a placut supa. Daca o poti face...

Anonim spunea...

n-am incercat supa, nu-i chiar o haleala care sa ma imbie, dar poate voi incerca odata pastele cu branza, rosii si cimbru. asta-i, asa, si un fel de scuza pentru artagosenia postului anterior. eram intr-o pauza la birou si probabil mi-era cam foame, de vreme ce m-am apucat sa chestionez bucatari virtuali. oricum, reteta are potential:)

Stefan spunea...

Destul de vag. Din punctul meu de vedere ambele retete, daca vorbim de supa si paste, au potential. Aia cu supa e misto pentru ca se face in 30 minute si inlocuieste cu gratie, daca stii sa o faci, seama de la ciorba de burta. Daca nu stii sa o faci inlocuieste cu tristete ciorba de SUB burta. Ceea ce ii lipseste supei de usturoi este gustul pe care il lasa burta si oasele de vita, caci o ciorba de burta adevarata se face cu zeama de oase.
Iar reteta cu pastele este exctraordinara, iarasi pentru simplitatea ei si pentru gustul pe care il are. Mirosul pe care il degaja rosiile adevarate (astea din carotn nu prea au farmec) cand se calesc in unt este mirific. Iar cand pui si cimbrul salivezi. Daca vrei ca sosul sa fie putin mai inchegat poti sa pui inainte de cimbru si 2 linguri de ketch-up Heinz.
Iar daca cineva vrea sa incerce vreo reteta numai ca ar putea sa ma imbuneze pe mine... mai bine lipsa. Adica sa faca fiecare ce vrea. Nu ma intereseaza. Eu oricum nu castig nimic.
Ce sriu eu aici sunt mai repede sugestii la modul cum sa mananci ceva bun pregatit repede.
O sa revin cu o reteta pe care eu am numit-o PASTA BIANCO.