miercuri, 13 februarie 2008

Am promis ceva incredibil

Si asa va fi. Cateva imagini care au socat ... bucataria mea. Ma scol dimineata ma duc la... asa era in cantec. In fine, ma duc dimineata sa imi fac un sandvici, ca de obicei cu salam si cu cascaval. Am taiat cascavalul si m-am apucat sa tai si salamul. Se duce cutitul pret de jumate de felie cand se aude un scrasnet oribil. Ceva din salam oprea lama sa inainteze. Am crezut ca e o bucatica de os si am vrut sa o ocolesc ingrosand felia la taiere. De unde! Era acolo. Am scos lama si am privit in taietura. Priviti si voi.
Salam Ardelenesc de la REINERT. Dincolo de problema asta trebuie sa recunosc ca are un gust bun, dar nu imi pot explica ce cauta aschia aia acolo. Srapnelul sau cine stie ce bucata de meteorit o fi. Nu este salam care participa la promotie cu bijuterii inauntru. Si nu o spun cu nicio urma de ironie. Mi se pare chiar trist, pentru ca am impresia ca au o calitate ceva mai aleasa. Poate si pentru ca sunt la inceput.
Nu mai stiu ce sa zic - ori e ca titlul filmului (pe care nu l-am vazut, dar la bloc, cand eram copii, se vorbea despre el intens) TOATE MI SE INTAMPLA NUMAI MIE ori marea majoritate nu da atentie unor astfel de aspecte, desi nu stiu cum poti ignora o musca in smantana Angst sau cum sa nu te deranjeze la plombe un botz de metal. Macar ca se face o mica descarcare electrica, sau ce femomen e ala care iti impunge maseslele ca un cui atunci cand le mai ai si cu plombe si musti dintr-o bucatica metalica. Tot mici eram si mancam ciocolata, destul de rar, si daca se topea pe poleiala bagam si poleiala si o mestecam sa nu risipim nimic. Poate altii rad la faza asta, dar nu faceam doar eu, (tot) la bloc era frecvent sa mesteci si ambalajul. Si ce bun era !
Sa revenim la salamul nostru, adica al meu. Priviti si minunati-va !





2 comentarii:

radu spunea...

nu pare glont, ca ma gandeam ca o fi salam de vanat.
filmul ala, toate mi se intampla numai mie- amintiri vechi. nici eu nu l-am vazut. nici pe piedone nu l-am vazut. si mai stiu un titlu tare- imprumuta-mi vocea ta asta seara

Stefan spunea...

Alica... ? Nu e alica. Eu banuiam ce este si apoi mi s-a confirmat. Asta nu inseamna ca ma simt mai usurat. Nu mai stiu din ce motiv dar de mic traiesc cu o angoasa - ca intr-o zi sa gasesc intr-un salam, din care am si consumat cu pofta, un deget de om. Sau altceva de om. Cred ca e urmare a unei legende care circulat pe cand eram copil. Alte legende: caca in batoane, soareci care inoata in uleiul de la gogoserie, vanzatorul de la inghetata e criminal, cacat de soarece in gogosi (asta as putea sa jur ca l-am vazut, dar nu imi aduc aminte cand).
Apropo de filme tari, imi aduc aminte ca am vazut un film pe care "croitorii de la Buftea" l-au numit Musafirul nepoftit. Era un film vechi, de genul celor cu Fred Astaire si Ginger Rogers. Era vorba despre un mos care cade pe gheata la unii in curte, la care se afla in vizita. Si isi rupe un picior si se vede nevoit sa stea la aia in gazduire. Acum mi se pare penibil. Si nu mai zic ca era un tip artagos si plin de pretentii absurde. A stat cat s-a intremat iar cand a plecat a cazut din nou. Numai ca acolo se termina filmul.