joi, 14 februarie 2008

4 arome

Ca tot ma intreba cineva daca am si cofeturi prin cutii. Nu erau la gratar dar am facut ceva pentru acasa. O reteta relativ usor de facut, dar greu de procurat. Iar daca nu e greu de procurat e foarte scumpa, ingrediente scumpe. E vorba de checul cu 4 arome, o reteta pariziana pursange, se face la un restaurant care are o stea Michelin. Cele 4 arome ar fi migdale, fistic, caise confiate si ciocolata. Nu se face asa de repede ca un chec pentru ca timp de 3 zile, cel putin, se tin caisele la macerat in Amaretto. Eu le-am pus in coniac. Ce e mai greu e sa cureti migdalele si fisticul de coaja. Dupa asta trebuie sa faci din fiecare pulbere. Aluatul de baza se face ca orice alt chec, numai ca se pun si migdalele. Se toarna amestecul de baza in forma in proportie de 2 treimi. Apoi se ia ultima treime si se pune la un loc cu pudra de fistic. Se amesteca si se toarna peste aia cu migdale deja in forma. Se presara al treilea strat, cel de caise macerate in alcool (coniac) si la final se pune o spuma ca de bezele in care s-au mai amestecat, in loc de numai zahar, si migdale taiate marunt si cacao. Se tine la cuptor 50 minute. E cam complicat. Eu nu ma omor dupa el pentru ca nu imi plac caisele confiate.
Ca sa aveti idee aproximativ despre preturi o sa trec cateva: migdale 200 gr 10 lei, fistic 200 gr 8-9 lei, caise confiate 250 gr 10 lei. Avand in vedere ca se folosec vreo 9 oaua si iti mai trebuie si alcool, ceva, plus faina, zahar si alte rahaturi, un amarat de chec parizian te duce la peste 40 lei. Merita? NU am contabilizat munca.

Mici detalii atasate.







2 comentarii:

radu spunea...

impresionant. e treaba de profesionist. sau hai, semi-pro

Stefan spunea...

Mi-a mancat sufletul. O sa mai fac, ca mai am coniac si doar stii ca nu am voie alcool. Asa mi-a zis un doctor.