luni, 29 octombrie 2007

Orez cu legume si piept de pui

Daca tot ma pricep sa gatesc, atat cat sa nu ma fac de ras, va impartasesc un secret culinar simplu si usor de facut. Cred ca e si sanatos.

O cana de orez cu bob lung (prefiert)
400 - 500 g piept pui
o ceapa medie
o mana de boabe de porumb si mazare
doi morcovi
un ardei
4 ciuperci
cateva bucati de fasole verde un gogosar murat
2 linguri ulei de masline
1 lingura ulei de floarea soarelui
1 lingurita sos de soia
1 lingurita unt
boabe de chimen
maghiran maruntit
cimbru
sare
piper

Se spala bine orezul, daca e din cel mai ieftinut. Daca e de la unchiu Ben lasati-l asa. Puneti uleiul de floare in cratita in care va fierbe orezul si puneti imediat si orezul in oala, sa nu apuce uleiul sa fie incins. Il prajiti putin la foc mediu. Amestecati continuu ca sa nu se prinda. Cand a capatat o usoara tenta maronie puneti apa (3 parti apa la o parte orez). Puneti si o lingurita de sare si il lasati sa fiarba fara sa mai umblati la el. Nu mai amestecati. Dupa ce se mai duce din apa dati focul mai mic si acoperitit cu un capac. Il verificati din cand in cand. In momentul in care incepe sa sfaraie usor este gata, opriti focul si lasati acoperit. E mai bine sa fi ramas apa acolo ca orezul o va absorbi.
Taiati pieptul de pui in cubulete mici, cca 1 cm de latura. Cat un zar. Ceapa se taie rondele, cca 5 sau 6 rondele trebuie sa iasa dintr-o ceapa. Se pune carnea tigaie (teflon) cu uleiul de masline si piper. Dupa ce a prins culoarea albuie, facuta numai la suprafata, se pune si ceapa si se amesteca.Ciupercile spalate se taie felii si apoi se toaca din cutit marunt. Se amesteca intr-n castron cu porumbul, fasolea, ardeiul si morcovul, ultimele doua tocate mic din cutit. Atentie ca morcovul se face mai greu, dar cui ii place il poate manca si mai crocant.
Acum puneti peste carne si peste ceapa un varf de cutit de seminte de chimen si de doua ori mai mult maghiran uscat. Pentru cine vrea isi poate pune si niste sos foarte iute (eu pun cateva picaturi de habaneros). Ca sa se mai subtieze compozitia cu carne punem si sos de soia, cam 2 linguri. Atentie sa nu fie din cel foarte sarat. Cand carnea s-a colorat de la sosul de soia punem toate legumele din castron. Ciupercile vor lasa si ele apa. Cand se va evapora apa de la ciuperci punem un gogsar murat tocat mic. Cine vrea isi poate pune si un catel de usturoi facut mic, mic. Mai amestecam cat sa se usuce putin si gogosatrul apoi inchidem focul si punem lingurita de unt. Amestecam sa se topeasca si sa patrunda prin mancare si gata.
Punem orezul in farfurie iar langa sau pe orez asezam amestecul de legume cu carne.
Nu recomand nimic de baut la chestia asta. Noi de 2 saptamani bem numai apa minerala.
Am facut mancarea asta pentru ca nu aveam ce sa fac altceva. In principiu am mai mereu in frigider cel putin o bucata de piept de pui si ceva legume puse la congelator. Tot asa tin si sticle de sos de soia, sos Worchester, sau d'astea gen Tabasco. Este o mancare usoara si e buna. Se face si usor.
Se poate face si pentru mamaliga, caz in care se pune si un sos de rosii, se lasa la fiert mai mult si se pune si mai mult usturoi. La final se amesteca si un pahar de samtana. Nu Danone, care este foarte proasta. Puneti una proasta numai. Ca buna nu se gaseste.
Este o reclama cu o vaca care gateste cu smatana Danone iar boul de barbatu-sau o chestioneaza cum e smantana. Eu i-as baga aleia galeata aia de smantana pe gat. Cred ca ar arata mistio cu o galeata cu maner infipta in gat. Si sa aiba si capac pe care sa scrie mare si simplu DANONE - gust adanc.

6 comentarii:

Anonim spunea...

Personajul virtual Bancaru e simpatic si vulgar. Stefan Micu gateste.

Nu sunt nici progresist, nici mare gurmand.

Stefan spunea...

Personajele adunate in mine sunt toate si simpatice, si vulgare si... mai multe. Si toate gatesc. Chiar bine. Pregatiti-va pentru ceva cu adevarat exotic si antireclama.
Ovidiu si mai cum? Simplu? Ovidiu poetul?

Anonim spunea...

sa scrie = scrie sau sa scriu, of course

Stefan spunea...

Jay adica Abl, cel cu care se "certa" Mircea legat de nu mai stiu ce intamplari fotbalistice. Jay... rapidistul?
Daca ai mancati nu stiu ce ciken si a fost bun, spune si cum era facut. Sunt un mare amator de retete exotice. Dar sa nu fie din ingrediente exotice pe care nu le gasesc in rasul nostru exotic.

Stefan spunea...

Ovidiu spunea...

Deoarece Ovidiu si-a exprimat o optiune pe care eu nu am respectat-o, la momentul publicarii nu citisem tot mesajul lui,si nici nu aveam activata functia de moderare, am sters ce a vrut sa sterg dar il public acum ca citat:

Nu poetul, jinarsu':) Ovidiu . Semnam Jay pe vremuri la onlinesport.ro (si alte forumuri sportive), nu-mi mai amintesc motivul pentru care m-a banat definitiv Vadim. De cateva luni mi-am facut o clona, Abl, pentru a putea sa scrie cateva randuri martea si primavara la sectiunea pe care o "rasfoiesc" zilnic, a progresistilor.

Cea mai exotica mancarica pe care am papat-o a fost Chicken Biryani, la un restaurant indian din Bath. Si am mai papat un fel de placinte africane cu carne, se numesc samboosa (sau ceva asemanator), dar nu stiu de ce nu le-as incadra la mancaruri exotice.

Sterge numele mele de familie inainte de a da drumul postarii, te rog, si acest ultimul alineat, fireste.

30 octombrie 2007 06:28

Anonim spunea...

Da, acel Jay... Rapidist? Probabil. Eram intr-o tabara la Costinesti (cred ca terminasem clasa I, prima si ultima mea tabara scolara) cand Nae Manea a batut Craiova in finala Cupei. Stegar? Posibil. Cele mai multe meciuri le-am vazut pe Tineretului, am avut chiar si steag galben-negru. Dar tin si cu Ariesul Turda, Everton, Man Utd, n-am un singur club favorit.

Urasc steaua si Cra-craiova, mi-e sila si de clubul MI!

Altfel, nu stiu retete, chiar nu ma pricep, serios! Revin in cateva ore, acum am putina treaba.