marți, 22 iulie 2008

Dinescu - bucatar.

Am urmarit aseara (21.07.2008) cu placere emisiunea FETELE COTIDIANULUI la Realitatea TV. Desi trebuie sa recunosc ca nu toate fetele Cotidianului imi plac emisiunea este captivanta. Aseara au lipsit dintre fetele antipatice, nu are rost sa le fac reclama. La final a fost cel mai tare: un mic semi-documentar marca Emil Hurezeanu iar apoi o ciulama(!) a la Dinescu.
Documentarul lui Hurezeanu despre palatul lui Brukenthal din Avrig, o fosta garnizoana transformata in palat de vara (si nu numai) cu orangerie, gradini ca la Versailles (pastram proportiile) si alte minunatii exotice: cafea, ananas, portocali, etc. plus locul ciobanilor, unde faceau branza si alte acareturi romanesti vechi, de om gospodar.
A urmat si Dinescu cu demonstratia lui culinara. Dom'le... cum se zice... slabut. Cica o ciulama cu vin. Eu sunt foarte pofticios iar Dinescu vorbeste lipicios, te vrajeste, dar nu prea mi-ar fi venit sa gust din ce a facut el acolo. Pe scurt a pus ulei la incins, cam mult pentru gustul meu, a pus ceapa multa rau tocata solzi ceva mai mari, apoi ciuperci congelate (congelate adica scofalcite; nu ca e ceva rau, dar de amorul artei si al perfectiunii imaginii nu pui niste alea de parca sunt rufe puse la muiat cu lesie). A calit bine si cu ardei acolo, a pus ce e de pus, sare, piper si vin, mult vin, iar apoi a spart si o rosie pentru culoare. Eu stiam ca ciulamaua se face altfel. A inghiti tigaia si rosia aia dupa care a pus un sos alb facut din lapte, amidon(cica e mai fin!!), 4-5 lingurite de smantana si inca niste vin. A mai baut si el intre timp ca cica "imaginatia bucatarului se imbogateste". Asa este, are dreptate. La final a stins si a pus 2-3 catei de usturoi tocati marunt si a amestecat.
D'asta faceam si eu numai ca puneam si carne. Si nu ii zic ciulama. Si inca ceva: iese mai buna (sau arata mai bine, cel putin).
In rest... Dinescu e un mare boier.

Niciun comentariu: