luni, 21 septembrie 2009

Cel mai abject popor

Vineri am urmarit, ca de obicei, emisiunea de la Realitatea TV - TANASE SI DINESCU. Fireste ca se discuta ce vrei si ce nu vrei asa ca am aflat ca mosierul Dinescu si-a cumparat gogosari de la marginea drumului. Cica el nu cumpara la sac pentru ca vanzatorul ce face: baga un burlan in sac, spatiul dintre sac si burlan il umple cu gogosari, sau ce naiba o mai fi, frumosi iar burlanul cu aschimodii. La asa ceva eu nu ma puteam gandi. Dar cu evidenta mandrie peste tot se spune ca romanul este inventiv. Si nu poti sa negi. Asa ca Dinescu si-a luat gogosari pe alese, mari, grasi, luciosi, grei, buni. Deci nu stafidele de la burlan ci pă alese. Acasa a constatat ca erau plini de apa, ca sa cantareasca si mai mult. Am ramas mut de uimire, asta era alta metoda la care nu magandeam. Incredibil.
Dupa faza asta am inceput sa privesc suspect la cativa gogosari dudulani care asteptau ca sa ii mananc eu, cuminti, in frigider. Sambata am taiat unul si am constatat ca era mucegait inauntru, o increngatura prafuita, gri. Mai mult pe cotor, pe samburi. L-am spalat unde nu avea nimic, si inauntru adica, am taiat ce nu imi placea cum arata si l-am mancat. Of... Azi am repetat operatia. Aceeasi faza. Mucegai si restul. In momentul ala mi-am amintit de ce a spus asta si iata ce am descoperit. Intepaturile. Toti gogosarii au intepaturi si mucegai in interior. Cate 2 intepaturi ca sa nu bage de 2 ori seringa, cred ca e mai eficient cu 2 odata. Sper din tot sufletul ca seringile le-a cumparat de le farmacie si le foloseste numai la gogosari. Si mai sper ca acele sa ii intre in ochi, in testicole, sau in sfarcuri, daca e femeie, sa muste din el si sa ii intre in gingie si in nervul maselei, unul sa ii intre in ureche, adanc, in podul palmei si sa ii iasa pe partea cealalta, eventual sub unghie de sa i se vada in carne prin unghie.
Incerci sa mananci cat de cat sanatos, sa iei legume, sa nu bei apa de la robinet, nici nu te dai in barci su Evian (Naive) sau alte chestii, si vine un hiods nenorocit si din dorinta de a se imbogatii din orice iata ce face.
NU pot sa cred ca mai exista popoare care sa se gandeasca la asa ceva.

PS Daca e o coincidenta imi cer scuze si sper sa nu pateasca nimeni nimic. Sa fie toti sanatosi, sa le traiasca familiile, sa li se insoare copiii si sa danseze la ... unde vor ei.
Acelasi gogosar injectat
Gogosaru
Inlauntrul trebilor

12 comentarii:

radu spunea...

vezi, daca citeai blogul unui mare, nerusinat de mare fan basescu, asa cum e ioan t morar ai fi fost avertizat. el a descris metoda asta in cazul pepenilor

Stefan spunea...

Cred ca puteam sa citesc alte lucruri de la care sa invat alte lucruri care sa imi fie mult mai folositoare. Gogosari oricum trebuie sa iau. O sa imi comand un bisturiu. Stii pe cineva?
Ion T Morar imi este antipatic de dinainte de a afla ca e mare admirator al lui Basescu. Asta am aflat-o acum. Si zi asa...

ba_laura spunea...

uite cum m-ai binedispus!
in viata mea n-am injectat vreun gogosar... si nici n-am imburlanit vreun sac.
deduc, pe cale de consecinta, ca nu fac parte din acest popor!
exista vreo metoda standard prin care aflu din care popor facem parte?
a propos, tu ce popor alegi?

Stefan spunea...

Laura, eu nu mai pot sa aleg. Sunt de nationalitatea asta si asa o sa mor. Cetatenie sunt liber sa mi-o aleg, dar ce naiba sa mai fac cu alta? Si apoi, aia pe care a-s vrea-o, nu se obtine usor. Scotian. Acum nu stiu daca as fi cetatean britanic sau scotian.
Dar tu?

ba_laura spunea...

Uite care-i treaba Stefane...
M-am cam saturat.
Sunt romanca si m-am cam saturat de prea multii care-mi spun cum sunt.
Caci - nu-i asa? - toata lumea fina stie ca suntem un popor de hoti, puturosi, jegosi, mincinosi, lasi, ce s-o mai lungim, suntem un popor de abjecti.
Faptul ca eu nu fur (poate in copilarie vreun creion de pe la scoala / poate exagerez delicat cheltuielile cand imi declar veniturile), ma spal zilnic, muncesc de-mi sar capacele, nu mint (sa nu exageram: mint cu simt de raspundere!)... nu pare sa aiba vreo relevanta.
Daca hooligans sunt doar hooligans, nu insasi poporul englez,iar pedofilii belgieni sunt doar niste dezaxati in nume propriu, nu insasi poporul belgian, eu, membra cu drepturi depline a poprului roman, de ce sunt abjecta precum cativa parsivi de pe marginea drumului?

Stefan spunea...

Eu zic ca starea generala in care ne aflam, ca natie, ca popor, vorbeste de la sine despre "calitatile" noastre. Faptul ca tu te speli e bine pentru tine dar nu schimba cu nimic imaginea pe care o afisam in exterior. Englezii huligani, belgienii pedofili sau francezii nationalisti mai au si cu ce sa se laude. Noi nu prea. Ei sunt perfectibili. Noi nu.
Sa inteleg ca te supara faptul ca am spus ca suntem un popor abject? Daca da, asta este. Suntem.

Anonim spunea...

ok.
e blogul tau.
asa ca am sa fiu politicoasa.
te simti abject?
savureaza in tihna si nevroza apartenenta la poporul roman abject.
eu nu ma simt abjecta.
asa ca subscriu poporului roman neabject.
intrebarea e unde-i incadrezi pe restul?
parinti.
bunici.
iubita.
iubit (?).
copii.
prieteni.
etc, etc ...
abjecti?
neabjecti?

Stefan spunea...

In primul rand nu baga copiii aici. Sau nu pe al meu. Copiii au sansa sa schimbe.
Daca tu nu vrei sa vezi adevarul nu ma intereseaza pe mine. Din punctul meu de vedere poti sa nu fi politicoasa. Daca te simti bine asa...
Eu nu savurez chestia asta. Din contra. O molfai. Cu greu. Sa stii ca nu te poti rupe. Poate mai iesi si tu pe strada. Asa imbaiata si curata sufleteste. Ai grija ca razbesti cu greu prin mizerie.
Majoritatea confera atributul unui popor. Eu incerc sa fiu diferit dar asta nu inseamna ca reusesc. Asa am fost crescut, deci si parintii mei sunt ca mine, si asa imi aleg prietenii. Ce parere ai?
daca arati bubele unui popor e rau? Sau tu crezi ca nu exista? De ce sa ma uit la paiul din ochii altuia cand avem noi destule barne aici? Te salut.

ba_laura spunea...

si-mi promisesem sa fiu politicoasa si sa nu te mai necajesc...
da nu pot, ca risc sa fac gusa!
eu nu bag copiii niciunde.
tu ii scufunzi in abjectia catorva nespalati moral si intelectual.
pentru ca, vrei nu vrei, si ei, copii nostri fac parte (deocamdata) din acelasi popor cu noi.
poate tocmai asta e motivul pentru care ma enerveaza generalizarile astea gratuite.
copii au sansa de a se schimba in situatia in care sunt bine educati.daca ei cresc auzind mereu ca poporul din care fac parte este un popor de hahalere, nu numai ca o vor crede, dar vor si actiona ca atare, fie fugind cat mai departe, fie devenind niste adevarate hahalere!
si - cu asta termin, ca am ajuns sa ma plictisesc eu pe mine - o sa te rog sa nu ma bagi,convenabil si comod, la categoria "patriodarzinationalistineocriptocomunisti" ca vad si eu destule care ma dor de-mi sar ochii din cap, da' nu sar cu etichetele la gatu' poporului, ci incerc sa le rezolv pe plan local.

Stefan spunea...

Tu ai o problema de perceptie si ai si o frustrare, explicabila, ca apartii acestui popor. Asta este. Nu ne alegem asta. Eu am o parere - poporul roman este un popor de nesimtiti. Exceptiile confirma regula. Eu vreau sa cred despre mine ca sunt o exceptie. Este suficient sa mergi in piata, sa mergi prin autobuz, in magazine, in spatii publice - parcuri, la gratar (aoleu !!!!), pe strada sau intr-o institutie si ai sa vezi ca am dreptate. Sunt nesimtiti, murdari, indolenti, mitocani.
Sa stii ca si eu am fost rezervat pana acum, dar vad ca vrei sa ma provoci.
Legat de copii, vad ca ai, daca tii tu neaparat baga-i pe ai tai in ce situatie vrei tu, ca sa nu zic abjectie, si lasa-l pe al meu in pace.
Suntem un popor mic si ne comportam ca atare.
Daca esti genul ala care ii tremura vocea de manie cand te iei de poporul lui atunci sa stii ca nu ai nimerit unde trebuie. Chestia aia cu bun, bland, ospitalie si mai stiu eu ce rahaturi se tin la alte bloguri. Eu nu cred in asa ceva. Si daca poti, te rog sa ma contrazici. Da-mi exemple de bunatate si virtuti inaltatoare la poporul roman. Dar sa nu imi spui de Coanda sau Caragiale. Desi si ei sunt dintre exceptii. Da-mi exemple apropiate vietii pe care o ducem.
Stii faza aia cu comerciantii care vindeau cafea la punga facuta din zat colectat (pe contract?) de l aun restaurant si ciment? CIMENT !!!! Ai citit bine. Hai, pa!

ba_laura spunea...

o frustare zici?
mustesc de frustrari!
da' nu le cac in capul poporului roman.

cred ca incep sa inteleg filozofia ta: faptul ca strigi tare ca poporul e suma tuturor rahaturilor ce te-nconjoara te face sa te simti absolvit de posibila acuzatie ca ai participa la producerea lor.
hm.
ce comod, ce convenabil!

Stefan spunea...

Laura, ai inteles perfect. Eu nu particip la mizeriile astea. Poate doar pasiv sa zic asa, ca nu sunt mai vehement. Dar nu am curajul sa fiu mai vehement pentru ca atunci cand am facut-o m-am trezit singur. S-a facut un cerc in jurul meu, cateodata la figurat, altadata chiar asa a fost. De ce sa imi asum eu rolul de lider in cruciada contra nesimtitilor cand exista posibilitatea reala sa fiu strivit inca de cand imi pun baschetii si sa plec la lupta.
Deunazi am auzit o expresie care mi-a placut si m-a speriat - TARA ASTA CARE O SA FACA IMPLOZIE. Si de ce o sa faca? De nesimtiti ce sunt cei mai multi. Majoritatea...